doggy cookies

Dit maal eens iets heel apart,dit heb ik gevonden op een Amerikaanse blog van een hondenvriend. “Doggy dessert chef”. Ik vond dit zo een leuke manier om met je hond om te gaan was, dat ik het ook aan jullie wou laten kennen.
Ik heb gewoon haar pagina vertaalt voor jullie dus als het een beetje bizar klinkt sorry hiervoor. 
 
Ik hou van koekjes uitstekers .. Ik heb een grote collectie van alle verschillende vormen en maten, maar door mijn allergieën als ik ze gebruik voor honden koekjes  kan ik ze niet meer gebruiken voor mijn eten, dus ik heb niet echt een kans  om alle vormen die ik heb te gebruiken .Toen ik begon aan mijn hondenkoekjes collectie  gaf een vriend  me een doos met verschillende vormen voor mijn verjaardag, vermelding op  de kaart dat haar hond van  lam en kaas houdt. Ik ben niet zeker wat dat te maken had met mijn verjaardag … .Dus maakte ik een aantal Lam en kaas (mozzarella kaas) hondenkoekje, in bloemenmotief  voor Daisy en als dank voor haar en haar moeder.Daisy heeft ook een goede smaak,want mijn hond verorberde ze onmiddellijk !

Lam en kaas koekjes

Ingrediënten





  • 1/2 kop Lam (gekookt en versnipperde)
  • 1/2 kop kaas (geraspt)
  • 1 kopje volkorenbloem 
  • 1/4 kop melk1 Ei




Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 350 graden. 
  2. Laat kaas op kamertemperatuur komen, meng met het lamsvlees.
  3. Doe alles in  een grote kom, alles goed mengen tot je een goed bewerkbaar deeg bekomt. Rol het deeg uit op met bloem bestoven werkblad. Snij in plakken van 1 cm dik. 
  4. Gebruik hiervoor een mes of uitsteker naar keuze. Plaats cookies op een ingevette bakplaat en steken herhaaldelijk  met een vork om luchtbellen te voorkomen. 
  5. Bak  gedurende 15-20 minuten.
  6. Laat afkoelen en plaats in de koelkast.




Veel plezier en verwen je viervoeter maar eens goed!



Over withgustobe

Nadat we 2 decennia lang actief waren gaan we nu de degitale toer op. Je kan onze belevenissen volgen op Withgustobe en Madwinelover. Ik hoop dat we jullie zullen kunnen blijven verrassen net zoals we dat in het verleden deden.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

